درباره ما

درباره ما

آرمان سیستم پارس یک مجموعه فعال در زمینه توسعه نرم افزارهای جامع مالی است. ما به بیش از ۶۰۰ کسب و کار در سراسر ایران کمک می کنیم تا امور مالی مجموعه خود را به صورت کارآمد مدیریت کرده و در مسیر پیشرفت و توسعه گام بردارند.

داستان ما

بنیان گذاری

دهه هشتاد شمسی با پیشرفت تکنولوژی در ایران همراه بود. رشد اقتصادی کشور باعث شد تا کسب و کارهای بزرگ و کوچک زیادی شروع به کار کنند و توسعه بستر اینترنت استارتاپ های موفق زیادی شکل داد. این رشد و توسعه روزافزون شرکت کسب و کارها تقاضا برای نرم افزارهای جامع مالی را نیز افزایش داد. بسیاری از کسب و کارهای نوپا به دلیل جدی نگرفتن مسائل مالی، نبود تنوع در بازار نرم افزارهای مالی و عدم تخصص کافی در امور مالی، از ادامه راه باز ماندند. مجموع این مسائل باعث شد تا یک تیم کوچک از مهندسین نرم افزار و متخصصین امور مالی با بیش از دو دهه تجربه به فکر ایجاد بنیان گذاری مجموعه و ارائه راه حل برای این مشکلات بیفتند.

آرمان سیستم پارس از آغاز دهه هشتاد شمسی کار خود را به عنوان یک شرکت ارائه دهنده نرم افزارهای جامع مالی شروع کرد. افزایش درآمدهای نفتی و توسعه اقتصادی کشور باعث شد تا صندوق های قر الحسنه متعددی برای پس انداز و سرمایه گذاری این نقدینگی تشکبل بشود و به همین دلیل تقاضا برای سیستم های مالی در این زمینه افزایش چشمگیری داشت. با توجه به رشد سریع کسب و کارها به لطف رشد اقتصادی کشور، تمرکز مجموعه بر حل مشکلات کسب و کارهای بزرگ، بانک ها و صندوق های قرض الحسنه قرار گرفت.

ما در اولین گام اقدام به  تولید و تسعه سیستم متمرکز بانکداری الکترونیک جهت موسسات مالی اعتباری و صندوق های قرض الحسنه کردیم. الحاق اس ام اس بانک،تلفن بانک و پیام بانک به این سیستم باعث شد تا با تقاضای خوبی مواجه بشود. نصب و استقرار این سیستم در بیش از ۱۵۰ شعبه از موسسات مالی اعتباری و صندوق های قرض الحسنه به ما اعتماد به نفس لازم برای برداشتن گام های بعدی را داد.

یک مسیر متفاوت

سال های بعدی صرف توسعه و بهبود سیستم های مالی مختلف شد تا سرانجام پس از تولید سه نسل از سیستم های مالی، تصمیم گرفتیم اولین مجموعه تحت ویندوز خود را به بازار معرفی کنیم. این مجموعه به عنوان یک راهکار جامع برای کسب و کارهای مختلف به شمار می رفت و شامل نرم افزارهای زیر بود:

  • حسابداری مالی
  • انبار و حسابداری انبار
  • حسابداری فروش
  • حسابداری خزانه داری
  • حسابداری دارایی های ثابت
  • حقوق و دستمزد
  • حسابرسی
  • باسکول

مجموعه نرم افزارهای یکپارچه آرمان سیستم پارس با استقبال خوبی از جانب بازار مواجه شد. بیش از ۳۰۰ شرکت فعال در ده حوزه کاری از جمله تولیدی، صنعتی، عمرانی، کشاورزی، اعتباری، بازرگانی و … این مجموعه را خریداری و نصب کردند. این استقبال آنقدر مناسب بود که باعث شد برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان نسبت به توسعه تیم و جذب نیروهای مستعد و با تجربه اقدام کنیم. برایند این توسعه معرفی سیستم حسابکار به عنوان یک نرم افزار جامع برای مشاغل کوچک و محلی بود که بخش های حسابداری مالی، انبار، فروش، حقوق و سهام را در قالب یک پلتفرم ارائه می داد. ارائه این نرم افزار با اتفاقات سال ۸۹ و تحریم های گسترده ایالات متحده آمریکا همراه بود که باعث شد رشد اقتصادی کشور در سراشیبی نزول قرار بگیرد. بخش ساخت و ساز که در چند سال اخیر با شتاب زیادی مواجه شده بود، حالا در آستانه رکود قرار داشت. اکنون این سوال مطرح بود که ما برای حل این مشکل چه کاری می توانیم انجام بدهیم؟

چالش تحقیق و توسعه

خلاء یک سیستم تخصصی در حوزه فروش واحدهای ساختمانی همیشه یکی از معضلات این بخش بود اما با رکود بخش ساختمان و کاهش تقاضا نیاز به این سیستم بیش از پیش احساس می شد. با توجه به این که این سیستم قرار بود به صورت تخصصی در حوزه فروش واحدهای ساختمانی فعالیت کند، موارد کوچک و بزرگ بسیاری بود که باید در نظر گرفته می شد. از این رو ما با توسعه بخش تحقیق و توسعه و پس از دو سال تلاش شبانه روزی، موفق شدیم پورتال تحت وب مهندسی فروش و پیش فروش واحدهای ساختمانی (مهفا) را معرفی کنیم. این پورتال با تمرکز بر بازایابی مسکن برای بهبود این بخش و افزایش بازدهی طراحی شده بود.

توسعه پورتال مهفا به ما فرصت داد تا روش های تحقیق و توسعه خود را بهبود ببخشیم و بر روی حل مشکلات کسب و کارهای مختلف به صورت اختصاصی تمرکز کنیم. پیچیدگی کسب و کارها و نیازهای متفاوت آنها ما را بر آن داشت تا با ارائه راهکارهای تخصصی نرم افزارهای مناسب برای هر حوزه کاری را طراحی و تولید کنیم. به این ترتیب هر مشتری بنا به نیازها و درخواست های خود ویژگی های مناسب با حوزه کسب و کار خود را دریافت می کند که باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شود. ما با تکیه بر این تجارب تصمیم گرفتیم تا وارد یکی از حساس ترین حوزه های کاری در کشور بشویم.

یک قدم بزرگ

سیستم سلامت کشور عزیزمان، ایران، با داشتن پزشکان و پرستاران متعهد و مجرب در منطقه و حتی دنیا زبانزد است. گسترش صنعت ابزارآلات پزشکی در ایران و تاکید بر خودکفایی در این زمینه باعث شد تا شرکت های مختلفی با کمک متخصصان اقدام به تولید این ابزارآلات کنند. اما این شرایط فرصت را برای سوءاستفاده کنندگان فراهم آورد تا با تقلب و قاچاق ابزار بی کیفیت در پوشش نام برندهای معتبر ایرانی علاوه بر ضرر به این شرکت ها، سلامت عمومی جامعه را نیز تهدید کنند. با توجه به حساسیت موضوع و احساس مسئولیت ما در قبال جامعه، تصمیم گرفتیم با کمک جمعی از متخصصان پزشکی به دبنال راه حلی برای این مشکل باشیم. سرانجام موفق شدیم پس از دو سال تحقیق و توسعه شبانه روزی با معرفی دو سیستم سمتا (سیستم تولید و مدیریت تجهیزات پزشکی) و سمنا (سامانه نظارت پس از فروش تجهیزات پزشکی) در راستای تحقق ISO 13485 و راهنمایی های اداره کل تجهیزات پزشکی کشور گام برداریم.

این دو محصول به شرکت های تولید تجهیزات پزشکی کمک می کند تا ضمن مدیریت و برنامه ریزی تولید، موضوع کنترل پروسه تولید از طریق LOT No. توزیع از طریق شبکه نمایندگان فروش را نیز کنترل کنند. ما به عنوان اولین شرکت انفورماتیک که در این زمینه گام برداشته است، به خود افتخار می کنیم. اکنون برندهای بزرگی با استفاده از محصولات ما موفق می شوند میلیون قطعه و ابزار تجهیزات پزشکی را به نیازمندان در سراسر ایران برسانند.

در حال حاضر ما چهار راهکار تخصصی ویژه صندوق های قرض الحسنه و موسسات مالی و اعتباری، شرکت های تولیدکننده تجهیزات پزشکی، دفاتر آیات عظام و شرکت های فعال در زمینه کشاورزی و دامپروری ارائه می کنیم. با هر راهکار تلاش شده تا نیازهای یک حوزه کسب و کار پوشش داده شده و مشتریان بتوانند به صورت کارآمد مجموعه خود را مدیریت کنند.

ادامه مسیر…

امروز که نزدیک به دو دهه از بنیان گذاری آرمان سیستم پارس می گذرد، رسالت ما تغییری نکرده است. ما در این مجموعه علاوه بر مشتریان، در قبال کارمندان و جامعه نیز احساس مسئولیت می کنیم. همین امر باعث شده تا همواره تلاش کنیم با ارائه راهکار برای مشکلات مختلف کسب و کارها سهمی هرچند کوچک در پیشرفت و توسعه کشور عزیزمان داشته باشیم. مسیر پر فراز و نشیب موفقیت به تجربه های گران بهایی آموخت که با با استفاده از آنها سعی می کنیم تا مسیر آینده را هموار کنیم. یکی از مشکلات جامعه دانشگاهی کشور عدم توانایی در تبدیل دانش نظری در حوزه هاب مختلف و تبدیل این دانش به ابزاری قابل استفاده به صورت حرفه ای است. به همین دلیل با همکاری دانشگاه فردوسی و کمک اساتید این دانشگاه به اجرای برنامه های آموزشی مختلف با هدف پرورش و جذب افراد با استعداد اقدام کردیم. همچنین با دنبال کردن تحقیقات انجام شده در حوزه مدیریت، ارتباط با مشتری و توسعه کسب و کار تلاش کرده ایم با پیاده سازی آخرین روش های ارائه شده در این زمینه ها رضایت مشتریان و کارمندان را به بالاتربن حد ممکن ارتقا بدهیم.

فرهنگ کاری ما

ما در آرمان سیستم پارس بر رشد فردی به اندازه پیشرفت شرکت تاکید داریم. ایجاد یک محیط آرام برای کاهش استرس کارمندان، اجرای برنامه های تفریحی و انگیزشی، آموزش و آگاهی دادن نسبت به آخرین اخبار و اطلاعات زمینه کاری از جمله فعالیت های ما برای رشد کارمندان است. ما تلاش کرده ایم تا با تنظیم ساعت کاری و اطلاع از سمینارها و همایش های مفید، شرایط را برای حضور کارمندان در این همایش ها فراهم کنیم. در عین حال سعی کرده ایم تا با افزایش انتظارات از کارمندان به صورت مدیریت شده، تلاش کنیم تا مهارت های آنها را بهبود ببخشیم.

امنیت و آرامش شغلی دو عامل مهم در افزایش کارایی کارمندان است. ما در انتخاب کارمندان خود کمی سخت گیر هستیم چزاکه اعتقاد داریم داشتن انگیزه و تعهد نسبت به شرکت به اندازه داشتن تخصص ضروری است. اما همواره تلاش کرده ایم با ایجاد یک محیط آرام و در عین حال با نشاط و تضمین امنیت شغلی کارمندان، از زحمات و تلاش آنها برای پیشرفت مجموعه قدردانی کنیم.

رسالت ما

آرمان سیستم پارس به عنوان یکی از کسب و کارهای فعال در زمینه تولید و توسعه نرم افزار، بر رسالت خود نسبت به مشتریان جامعه. ما در عین تلاش برای حل مشکلات حوزه های کاری مختلف، نسبت به پیشرفت مشتریان نیز تعهد داریم. مشتریان جزئی از خانواده آرمان سیستم پارس هسند و ما همواره تلاش می کنیم تا با اجرای کامل درخواست های مشتری و ارائه راهکارهای مختلف، بهره وری کسب کارها را افزایش دهیم.

افراد فعال در حوزه های مختلف یک اکوسیستم گسترده را تشکیل می دهند. این اکوسیستم زنده است و نسب به اتفاقات واکنش نشان می دهد. برای مثال اگر ما باعث پیشرفت و توسعه کسب و کار یک مشتری بشویم، و این مشتری اقدام به استخدام افراد بیشتری کند، ما سهمی هر چند کوچک در استخدام این افراد و کاهش نرخ بیکاری داریم. این عقیده باعث می شود تا تمام تلاش خود را برای پیشرفت مشتری انجام بدهیم.