پرش به محتوا

این تفاهمنامه مابین آرمان سیستم پارس از یک طرف و مشتری آرمان سیستم پارس از طرف دیگر منعقد می گردد.

موضوع تفاهمنامه

موضوع تفاهمنامه عبارت است از پشتيباني نرم افزارهاي آرمان سیستم پارس در بازه ي زمانی که مشتری اقدام به خرید آن نموده است.

شرح تفاهمنامه

تحويل نسخ جديد (Release) نرم افزار(هاي) مندرج در موضوع تفاهمنامه شامل بهبود سيستم ها، که پس از آماده شدن توسط فروشنده به خريدار ارائه مي گردد.

پاسخگويي به کليه ي مشکلات اعلام شده توسط کارکنان/ نماينده ي خريدار، که آموزش نرم افزار(ها) را طي نموده اند.

رفع اشکالات منطقي برنامه و اشکالات بانک اطلاعاتي که مربوط به خطاهاي برنامه نويسي مي باشد.

تبصره1: خطاي برنامه نويسي خطايي است که بر روي يک سيستم سالم عاري از هرگونه ويروس و تداخل با ساير نرم افزارها و يا مشکلات سخت افزاري، نمايان باشد.

تبصره2: تمام موارد مربوط به اين تفاهمنامه از راه دور (ريموت) و پاسخگويي به صورت تيکت انجام می شود، لذا برقرار نمودن راه هاي ارتباط اينترنتي به عهده خريدار مي باشد.

تعهدات فروشنده

فروشنده موظف است حداکثر 2 روز کاري پس از اعلام (تيکت) خريدار، نسبت به پاسخگويي موضوع تفاهمنامه اقدام نمايد.

فروشنده متعهد است کليه ي اطلاعات مربوط به خريدار را محرمانه تلقي نموده و از افشاي آنها بدون موافقت خريدار خودداري نمايد.

فروشنده متعهد است درصورت توسعه ي نگارش نسخ نصب شده در محل خريدار، در طول دوره ي تفاهمنامه، موضوع را اطلاع رساني نموده و امکان بروز رسانی نرم افزار را در اختيار خريدار قرار دهد و یا با اطلاع و تأييد خریدار به روزرساني نمايد.

تعهدات خريدار

با توجه به اهميت اطلاعات مالي و جلوگيري از سوء استفاده ي احتمالي، خريدار مي بايست يک نفر که، حداقل دانش و مهارت لازم، در خصوص نرم افزار و کامپيوتر داشته باشد را به عنوان رابط پشتيباني معرفي نمايد، بديهي است درصورت قطع همکاري با ايشان بايد مراتب به صورت کتبي به فروشنده اعلام گردد.

خريدار موظف است فهرست اشکالات و نيازهاي خود را که مطابق موضوع تفاهمنامه مي باشد، به صورت تیکت به اطلاع فروشنده برساند.

نرم افزار(هاي) موضوع تفاهمنامه، داراي امکانات مربوط به تهيه ي نسخه پشتيبان(Backup) از اطلاعات مي باشد، لذا استفاده از امکان مذکور جهت تهيه ي نسخه ي پشتيبان به عهده ي خريدار مي باشد.

کارکنان خريدار لازم است قبل از تماس تلفني با بخش پشتيباني، به راهنماها و مستندات موجود نرم افزار(ها) مراجعه نمايند.

خريدار باید از نصب هرگونه نرم افزار که منجر به هک اطلاعات کاربری شود، خودداری نمايد در غیر اینصورت، فروشنده هیچگونه تعهدی نسبت به اطلاعات سامانه های نرم افزاری نخواهد داشت و از هرگونه همکاری در جهت بررسی اطلاعات سامانه ها، خودداری خواهد نمود.

تبصره3: مؤکداً توصيه مي گردد جهت پيشگيري از صدمات ناشي از نوسانات برق روي کامپيوترها و خصوصاً هارد ديسک ها، سرور اصلي که نرم افزار(هاي) موضوع تفاهمنامه برروي آن نصب مي باشد مجهز به برق اضطراري (UPS) گردد.

خدمات جانبي

فهرست خدمات جانبي قابل ارائه توسط فروشنده به شرح زير مي باشد: 1. مشاوره، نظارت و استقرار نرم افزار(هاي) آرمان در محل مشتري. 2.رنامه نويسي و انجام درخواست هاي اختصاصي مشتريان در نرم افزار(ها). 3.انتقال اطلاعات از نرم افزارهاي ديگر به نرم افزار(هاي) آرمان. 4.انتقال اطلاعات بين سال هاي مالي در بانک اطلاعاتي آرمان.

درصورت درخواست خريدار، به بهره مندي از خدمات جانبي، فروشنده نسبت به برآورد هزینه ي این خدمات اقدام نموده و طي صورتحساب جداگانه وجه آن را دريافت مي نمايد.

حق الزحمه ي هر ساعت کار، مبلغ 6.900.000ريال مي باشد.

هزينه ي هر بار اعزام کارشناس به محل مشتري، معادل ده ميليون ريال تا سقف 6 ساعت کار با احتساب زمان رفت و آمد کارشناس اعزامي مي باشد.

در صورت اعزام کارشناسان به خارج از مشهد، روزانه مبلغ 5.200.000 ريال اضافه مي شود.

هزينه ي اياب و ذهاب و اسکان کارشناسان فروشنده در داخل و خارج از شهر مشهد به عهده ي خريدار مي باشد.

کسور قانوني مربوط به صورتحساب هاي خدمات جانبي به عهده ي خريدار است.

حق امتياز (کپي رايت)

حق امتياز (کپي رايت) نرم افزار(هاي) موضوع تفاهمنامه در اختيار فروشنده است.

تحويل مستندات اصلي نرم افزار(ها) (Source Document) جزو تعهدات موضوع تفاهمنامه نمي باشد.

خريدار و کارکنان وي مجوز تکثير و تغيير و برگردان مستندات اصلي (Source) و الگو برداري از نرم افزار(ها) را ندارند.

 ساير

درصورت بروز حوادث غير قابل اجتناب از قبيل سيل، زلزله، آتش سوزي و … که خارج از حيطه ي اختيارات هريک از طرفين و غيرقابل پيش بيني مي باشد، مدت زمان موارد مذکور به منزله ي عدم اجراي تعهدات از سوي طرفين محسوب نشده و پس از رفع حالت اضطراري و فورس ماژور، طرفين ملزم به ايفاي تعهدات خود نسبت به يکديگر مي باشند.

طرفين متعهد مي شوند تا دو سال پس از پايان تفاهمنامه، به هيچ وجه با کارکنان طرف ديگر، هيچ نوع همکاري از قبيل تفاهمنامه استخدامي، پاره وقت، مشاوره و … (مگر با توافق کتبي طرفين) نداشته باشند، درغيراين صورت ملزم به پرداخت خسارات وارده، به طرف مقابل مي باشند.

درصورت بروز ابهام يا اختلاف در حيطه ي اين تفاهمنامه، موضوع بدواً از طريق مديران دو طرف مورد حل و فصل قرار خواهد گرفت و درصورت عدم توافق به شوراي انتظامي سازمان نظام صنفي رايانه اي خراسان رضوي به عنوان داور، ارجاع داده مي شود و در مراحل بعدي موضوع اختلاف از طريق قوه قضائيه قابل پيگيري مي باشد.

اين تفاهمنامه با توافق طرفين و يا طبق رأي داور به درخواست هر يک از طرفين، قابل فسخ است.

در صورت امتناع هر يک از طرفين از اجراي تعهدات خود، طرف مقابل ظرف يک ماه از تاريخ اطلاع کتبي (به آدرس اقامتگاه قانوني يا آدرس پست الکترونيک) حق فسخ يکجانبه ي تفاهمنامه را خواهد داشت.